Alla inlägg den 3 maj 2011

Av rosatjejen - 3 maj 2011 20:30

Jag har trillat dit ikväll, var så hungrig och sugen på något att jag bara inte stod ut, och då bestämde jag mig för att unna mig en riktig äta vad jag vill kväll.

Jag började med att värma upp en portion med chicken tikkamasala från frysen.

Efter det har jag stillat mitt choklad sug med en liten marabou mjölkchoklad med luftbubblor. Jag tror att choklad suget kan bero på att jag ska ha mens snart, för i normala fall brukar jag inte äta ren choklad.

Naturligtvis känns det som ett nederlag, men på samma gång så tror jag inte att det gör något om man gör så här någon gång ibland.

 

Nu återstår bara att se hur mycket + vågen visar imorgon.

Av rosatjejen - 3 maj 2011 14:08

Kom på att jag aldrig skrev något om hur det gick när jag provade Alli tidigt i våras.

Det fungerade inget bra alls på mig.

 Jag tog tabletterna som man skulle 3 gånger om dagen strax innan måltid och jag undvek fet mat, och jag gick inte ner ett gram på en hel vecka.

Jag provade också att äta en riktigt fet måltid bara för att se vad som hände, men det hände ingenting, fick inte ens ett endaste litet magknip.

 

Nu står det ju klart och tydligt på Allis bruksanvisning att man ska ha ett bmi på mer  än 28 tror jag det var, för att det ska fungera optimalt,och det hade ju inte jag. Kan därför tänka mig att dom fungerar bättre på dom som har kraftigare övervikt.

 

Att kombinera Alli med nutrilett diet tror jag inte alls på. Nutrilett dieten är ju så otroligt fett och kalorisnål som den är. Nej det tror jag bara är slöseri med pengar.

 

Av rosatjejen - 3 maj 2011 09:24

Hade gått ner ytterligare -0,4 sedan igår. Så nu väger jag 67,2 kg och har gått ner -5,8 kg.

Det går mycket snabbare och är mycket mer effektivt att leva på enbart nutrilett, men det är också klart mycket jobbigare än att varva nutriletten med nåt magert mål mat om dagen, för man går ju ner då också, om än inte riktigt lika snabbt, men  det är ju inte heller nån tävling att banta.

Jag ska ändå försöka att enbart dricka nutrilett några dagar till för att se hur kroppen reagerar på sikt, jag ska ju ändå bara vara hemma med lilla O och det är ju inte särskilt fysiskt krävande, och då gör det inte så mycket om jag blir lite trött, som jag läst att man kan bli.



Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards