Alla inlägg under april 2011

Av rosatjejen - 9 april 2011 19:18

Känner mig lite bättre, men är fortfarande trött, men det kan säkert botas med en tidig säng gång.

Jag har trots att jag inte mått bra, klarat mig på 3 nutrilett, och till middag har jag festat till med en räksallad, kände att jag inte orkade ställa mig och laga mat idag. Troligtvis blir det en nutrilett shake ellr bar innan jag går och lägger mig.

Jag hoppas att det är inte är bantningens fel att jag mått så dåligt, utan att det beror på dessa otroligt rika blödningarna jag har pga, mensen.

 

 

Av rosatjejen - 9 april 2011 13:43

Mår inget bra alls idag.

Vaknade inatt och var tvungen att gå på toa för att kissa, när jag väl var klar på toa så började det brusa i huvudet, och jag kände hur blodtrycket bara sjönk, så jag var tvungen att lägga mig på golvet och där fick jag ligga en bra stund innan det sluta de susa, det var jätteläskigt. Sen när jag väl kom i säng igen så kunde jag inte somna om för att jag hade sån fruktansvärd mensvärk.

Så idag går jag omkring med molande huvudvärk och känner mig lite illamående.

Vågen visade idag på 71 kg det betyder att jag gått ner hela -2 kg på 3 dagar, helt otroligt bra, visserligen är det säkert mest en massa vätska men det är bra ändå.

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och vila lite.

Av rosatjejen - 8 april 2011 16:45

Usch vad jag fryser. Jag som har varit supervarm och svettats hela veckan, går nu omkring med en filt över axlarna. Jag hoppas att det inte betyder att jag håller på att bli sjuk, utan att det istället betyder att jag tappar vikt. Jag har ju lärt mig av tidigare erfarenher att jag brukar frysa lite till och från när jag bantar.

Nu ska jag laga mig en riktigt mager middag bestående av broccoli, omelett, lövbiff och lite keso, ser fram emot lite varm mat nu, så kanske jag förhoppningsvis blir lite varmare.

Av rosatjejen - 8 april 2011 12:27

Usch !  vilket skitväder det är, jag som måste bege mig ut och handla.

Även om jag bantar, så behöver ju resten av familjen ha mat i magen och kylskåpet fyller ju inte på sig självt, som vissa i den här familjen verkar tro.

Jag såg just att även mitt nutrilett förråd börjar sina, så jag åker nog till Ica maxi och handlar för där brukar dom ha bra priser på nutrilett sortimentet.

Av rosatjejen - 8 april 2011 10:57

Jag har just hällt i mig dagens första nutrilett shake, och jag tycker faktiskat att chokladshaken är rätt så god, de flesta säger att den smakar så illa, men jag tycker inte det.

Vågen visar på fortsatt nedgång  72 kg väger jag idag, så jag har gått ner hela -1kg på bara 2dagar, det är ju säkert en massa vätska som jag förlorat, men det förtar inte känslan av glädje när vågen visar på minus.

 

Av rosatjejen - 7 april 2011 14:45

Nu har jag ätit lunch, det fick bli samma som igår, lövbiff, omelett och lite keso, gott och mättande.

Är glad att jag inte behöver gå ut idag, det blåser full storm utanför fönstren. På framsidan av huset blåser det så att fönsterrutorna skakar, jag hoppas verkligen att dom håller.

 

 

Av rosatjejen - 7 april 2011 10:23

Sov jätte dåligt inatt. Vaknade flera ggr av att jag var varm och svettig, dessutom var jag uppe och kissade 3-4 ggr.

Jag vet inte om svettningarna beror på att jag ska ha min mens nu i dagarna, eller om det är för att jag inte ätit något socker på ett dygn.

Jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att ställa mig på vågen när jag vaknade i morse, och det gjorde mig glad.

Jag vägde 72,6 kg det är -0,4 kg sen igår.



Av rosatjejen - 6 april 2011 21:08

Åh vad glad jag är att jag har fixat den här första dagen utan en massa onyttigheter.

Jag har klarat mig på 3 nutrilett shakes, varav den första var till frukost och de andra som varsitt mellanmål, till lunch åt jag lövbiff och omelett, och till middag åt jag kokt blomkål, keso och lövbiff.

Jag måste nog ta en nutrilett shake till innan jag går och lägger mig ikväll, vet av erfarenhet att jag sover bättre då.

 

Nu hoppas jag att morgondagen går lika bra och att vikten snart går neråt igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards