Alla inlägg under april 2011

Av rosatjejen - 19 april 2011 20:19

Ett tips när man levet på enbart nutrilett är att aldrig vänta så länge att man hinner bli hungrig mellan varje shake, för då kan det bli riktigt jobbigt att stå emot allt annat gott som finns hemma.

För mig har det funkat så att när jag börjat känna mig lite småsugen på nåt, så är det oftast dags för en shake, och då gäller det att ta den direkt, så man alltså inte hinner bli ordentligt hungrig.

 

Nu ikväll hann jag bli så där riktigt vrålhungrig innan jag tog en shake, och då tar det också lite längre tid innan mättnadskänslan infinner sig.

Dessutom är det ju inte hela världen om man dricker 6 shakes på en dag, istället för de 5 som rekomenderas för tjejer, det är ju trots allt bara 111 kcal extra.

Av rosatjejen - 19 april 2011 16:15

Det finns flera nackdelar med att vara äkta blondin, en av dom är att även ansiktshåret är vitt, vilket ju inte blir så snyggt när man börjar få lite solbränna.

 Så idag tog jag saken och bestämde mig att för första gången vaxa bort det värsta, i vanliga fall bruar jag sitta med en pincett och slita, men det är ju så tråkigt och man blir ju aldrig klar.

Sagt och gjort, det gick jätte bra att få bort håret, men sen skulle jag ju då tvätta bort överblivet vax i ansiktet och det var ju stört omöjligt, jag slet som ett djur och gnodde och gnodde med tvål och vatten, men inte fick jag bort vaxet inte.

Tillslut gick jag och läste bruksanvisningen igen, och då stod det att man skulle ta bort det överblivna vaxet med en våtservett, vadå för våtservett ???? tänkte jag, men när jag sedan duktigt stoppade ner bruksanvisningen i förpackningen såg jag dom VÅTSERVETTERNA, och då var det inga problem längre, fick bort vaxet direkt.

 

Nu är det lite rödflammigt där jag vaxat, men när det lägger sig så blir det nog jättebra, förutom såret på överläppen som jag fick när jag gnodde som mest, men det är sånt man får ta när man är så klantig ,att man inte läser klart bruksanvisningen innan man börjar.

Det var den här jag använde..

Av rosatjejen - 19 april 2011 09:31

Vaknade för en stund sedan med den där härliga känslan man får när man kommer på att man har en helt ledig dag främför sig, som dessutom är helt blank, dvs ingenting är inplanerat, inte ett enda måste alltså.

Vägde mig när jag vaknat 69,5 kg visade vågen, -0,5 kg sen igår, det blir totalt - 3,5 kg på 13 dagar.
Jag får se om jag enbart ska dricka nutrilett idag också, det beror lite på vad vi hittar på att göra under dagen och hur hungrig jag blir vid middags tid.

Nu ska jag snabba mig att komma iordning, så jag kan gå ut i solen en stund   

 

Av rosatjejen - 18 april 2011 22:26

Idag har jag lyckats klara att bara dricka nutrilett shakes hela dagen . Det har gått hur bra som helst, trots att jag varit igång en hel del idag .

5 stycken har jag druckit.

Nu hoppas jag att det ska visa resultat på vågen imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas.........

Av rosatjejen - 18 april 2011 18:33

Vid lunch tid när jag var klar hos frissan, så kom jag på att det nog var en idealisk dag att åka till Ikea. Det brukar inte vara så mycket folk där när det är så här fint väder, och jag hade helt rätt, det var inte ens kö i kassan, bara att gå rakt fram och betala.

Nu var ju tyvärr den hyllan jag skulle ha till lilla O´s rum slut, så jag måste tillbaka nästa vecka igen, men jag fick ändå med mig lite smått och gott hem ändå. Hittade ett par snygga lampskärmar till köket, som passar bra nu i påsk, och ett nytt sött överkast till Lilla O. Vi brukar inte bädda med överkast i sängarna, brukar ha snygga påslakan istället, men lilla O börjar ta hem kompisar och då sitter dom gärna i sängen och leker ibland, och då tycker jag att det kan vara fräscht att lägga på ett överkast.

Förövrigt så tycker jag att jag var jätte duktig som var på Ikea utan att fika, dom har ju så mycket gott där.

 

Av rosatjejen - 18 april 2011 08:43

Hade sett fram emot en lång och härlig sovmorgon idag, men icke sa nicke. Vaknade strax före 8 av hundskall, och inte vilket hundskall som helst, utan från lilla O´s nyaste leksak. Hon fick en leksaks valp igår som både kan skälla, gläfsa och dricka och kissa, kul tycker hon, men inte jag. Hela dagen igår så gick den och skvätte på golven, vilket inte är så lyckat när man har trä golv, till slut kom vi överens om att hunden bara fick vara i köket och hallen när den har druckit, för där har vi åtminsone klinkers som tål lite vatten.

När den började skälla i morse fick jag nog, så nu får den bo på balkongen tills alla här hemma är vakna..  Jag undrar hur dom som hittar på såna leksaker tänker.


Idag ska jag till frissan och fixa håret, har inte varit där sen i september, så det är hög tid att göra något åt eländet. Vet inte riktigt vad, men det brukar jag komma på när jag är där.


Vågen visade idag på 70 kg vilket betyder -0,1 kg sen igår, det är ju inte så bra, men det är åtminstone minus, så det får duga.

Av rosatjejen - 17 april 2011 11:01

Gårdagens syndande gav resultat direkt + 0,4 vilket betyder att jag väger 70,1 kgmen men det var ju att räkna med när jag gjorde ett så stort avsteg från dieten. Dessutom har jag mått urkasst i natt, svettats och haft hjärtklappning, misstänker att det är av allt socker som jag fick i mig igår, kommer ihåg att jag kännt liknande symptom när jag fuskat och fått i mig mycket socker vid andra tillfällen när jag bantat.

Nu har jag i alla fall tagit dagens första nutrilett, så nu är allt som vanligt igen.

Jag ska försöka hålla mig till nutrilett, kött och grönsaker även denna vecka, trots att jag är ledig.

 

Nu ska jag bege mig ut i det varma och soliga vädret, känns så overkligt på något sätt att det redan är vår, det gick så fort när det väl började.

Av rosatjejen - 16 april 2011 17:41

Det blir sushi till middag

Det kanske är så att man måste chocka kroppen med lite riktig mat ibland för att få igång förbränningen igen.

Hur som haver så ska det bli super gott att få stoppa riktig mat i munnen, och att få tugga, det är ju några dagar sen sist.

Innan så har vi haft en underbar dag i solen hemma hos min mamma, i hennes trädgård. Hon hade tagit fram altan möblerna, så jag passade på att sola lite också

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards