Alla inlägg den 21 april 2011

Av rosatjejen - 21 april 2011 16:24

Äntligen har magen lugnat ner sig lite, skönt.

Nu är alla påsk förberedelser klara här hemma, Det enda som inte är klart är den förbaskade hyllan, som fortfarande ligger ouppackad i hallen, dagens ständiga toabesök har sinkat mig lite, men den får ligga där den ligger ett tag till, den lär ju inte gå iväg nånstans ;-)


Nu ska jag smörja upp kvasten och bege mig mot Blåkulla. Hoppas att vi ses där. Ser ni nån med en rosa kvast så är det jag   

Av rosatjejen - 21 april 2011 11:56

Usch ! jag känner mig fortfarande illamående, och det är fortfarande bubligt i magen.

Jag hoppas att det inte är magsjuka, för det har jag inte alls tid med i helgen. Det värsta är att lilla också är risig i magen. Vi får hoppas att det är nåt snällt som går över snabbt.

 

Av rosatjejen - 21 april 2011 09:56

Igår så åkte jag  till Ikea, för andra gången denna vecka. Denna gången fanns hyllan jag skulle ha, så det gick snabbt och smidigt.

Klockan var rätt mycket när vi var klara och hade lastat in i bilen, så vi passade på att äta middag på Ikea.

De andra tog köttbullar, och det var det som såg godast ut, men jag behärskade mig och tog stekt fisk med varm matvetesallad, den såg inget god ut alls, men smakade faktiskt helt okey.

Idag har jag ont i magen och känner mig lite illamående, funderar på om det kan bero på maten igår...

När jag vägde mig i morse hade jag gått upp +0,3 kg sedan igår, vilket betyder att jag nu väger 69,3 kg. Det känns naturligtvis lite tråkigt att vikten åker berg och dalbana hela tiden, men så länge det är mer dalar än berg,så får jag vara nöjd.


Idag kommer jag dricka nutrilett fram till middagstid, då jag tänker äta vanlig middag.

Vi får främmande så jag ska göra ungstekta kyckling fileér med curry täcke, och till det kokar jag bulgur eller matvete till mig, och ris till resten av familjen.

Är det förresten nån som vet vad som är nyttigast, matvete eller bukgur ?


Nu ska jag försöka ge mig ikast med hyllan vi köpte igår, och se om jag lyckas få ihop den.

EXPEDIT Bokhylla vit Bredd: 79 cm Djup: 39 cm Höjd: 149 cm Max. belastning/hyllplan: 13 kg

En sån här hylla är det, men vi ska ha den liggandes, så den inte blir så hög.

DRÖNA Låda blandade färger Bredd: 33 cm Djup: 38 cm Höjd: 33 cm

Vi köpte också dessa lådor i den rosa färgen, en till varje fack i hyllan, så den kommer mer att fungera som en byrå att ha alla leksaker i.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards