Alla inlägg den 16 april 2011

Av rosatjejen - 16 april 2011 17:41

Det blir sushi till middag

Det kanske är så att man måste chocka kroppen med lite riktig mat ibland för att få igång förbränningen igen.

Hur som haver så ska det bli super gott att få stoppa riktig mat i munnen, och att få tugga, det är ju några dagar sen sist.

Innan så har vi haft en underbar dag i solen hemma hos min mamma, i hennes trädgård. Hon hade tagit fram altan möblerna, så jag passade på att sola lite också

Av rosatjejen - 16 april 2011 09:25

Vågen visade på 69,7 kg idag också.

Jag vet som många påpekar att man inte ska väga sig varje dag, men nu är det så att jag vill göra det, och alla får göra som den tycker känns bäst,så är det med det.

Det blev aldrig någon sallad igår, det var ingen här hemma som orkade åka och handla, så det blev en nutrilett istället.

 

Igår var andra dagen som jag enbart drack nutrilett och inte åt någonting annat på hela dagen, och det går faktiskt utmärkt, har inte alls varit speciellt hungrig.

Däremot tycker jag att det är lite underligt att jag inte gått ner mer än vad jag gjort. För när jag bantade med hjälp av nutrilett förra våren så gick jag ner både mer och fortare än vad jag gör nu, trots att jag fuskade med både lite annan mat ibland, och dessutom med både godis och läsk ibland på helgerna.

 

Jag får se om jag kanske unnar mig något lite extra att äta idag eftersom det är lördag, men som det känns just nu så är jag faktiskt inte sugen på någonting alls, så jag får se hur jag känner senare.

 

Idag ska vi hem till min mamma och hjälpa henne med trädgården, så jag hoppas att solen tittar fram snart.

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards