Alla inlägg den 6 april 2011

Av rosatjejen - 6 april 2011 21:08

Åh vad glad jag är att jag har fixat den här första dagen utan en massa onyttigheter.

Jag har klarat mig på 3 nutrilett shakes, varav den första var till frukost och de andra som varsitt mellanmål, till lunch åt jag lövbiff och omelett, och till middag åt jag kokt blomkål, keso och lövbiff.

Jag måste nog ta en nutrilett shake till innan jag går och lägger mig ikväll, vet av erfarenhet att jag sover bättre då.

 

Nu hoppas jag att morgondagen går lika bra och att vikten snart går neråt igen.

Av rosatjejen - 6 april 2011 14:40

Nu har jag fått i mig dagens tredje nutrilett, och hittills så känns det bra, men jag ser fram emot middagen, då jag får tugga lite.

 

Av rosatjejen - 6 april 2011 13:38

Passade på att handla lite när vi varit på vårdcentralen. så nu har jag bunkrat upp med lite smalmat till mig.

Dom hade bra pris på lövbiff på Willys., så jag köpte nästa 2kg som jag nu styckfryst, så att jag lätt kan ta ut en i taget ur frysen. Köpte också 2 stora blomkålshuvuden och minikeso.

 

Känner att jag inte kan klara mig på enbart nutrilett hela dagarna om jag ska orka, så jag planerar att äta lövbiff och koktblomkål eller broccoli till middag.

Hur jag ska göra med lunchen vet jag inte ännu, men jag kommer nog på något.

 

Av rosatjejen - 6 april 2011 12:55

Nu har jag varit ner till vårdcentralen med lilla O, som vaknade med 38,2 grader idag igen.

Vi fick träffa en jätte trevlig doktor,som för en herrans massa år sedan jobbade på samma vårdcentral som min mamma, och det roliga var att hon kände igen mig trots att det var nästa tjugo år sedan.

Hur som haver så var lilla O lite röd bak i halsen, så doktorn trodde att det var en katarr som orsakats av nåt virus. Så vi får helt enkelt vara hemma några dagar till och vänta på att det ska gå över av sig självt.

 

Av rosatjejen - 6 april 2011 12:18

73 kg visade vågen imorse, och då fick jag panik, gaaahhhh så mycket har jag aldrigt någonsin vägt, inte ens som hög gravid med barnen, då vägde jag som mest 65 kg (förutom med lilla, då jag vägde 55kg), så 73 kg är på tok för mycket, så nu måste jag bara ta tag i det här och sluta med allt onödigt socker och fett.


Håll nu alla tummar och tår ni har för att jag ska hitta motivationen att komma igång med bantningen nu.

Jag funderar på att ta ett kort på mig själv i bara underkläder, som jag kan ta fram och titta på när jag blir sugen på något onyttigt.



Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards