Alla inlägg den 5 april 2011

Av rosatjejen - 5 april 2011 22:47

Nu börjar mina tankar mer och mer inrikta sig på bantning, det är nästan det enda jag tänker på just nu.

Har funderat mycket ikväll på vad jag har absolut svårast att vara utan, och det är helt klart coca-cola, jag är så sjukt beroende av det. När jag är hemma och ledig så dricker jag minst en liter om dagen, och det är ju skrämmande mycket.

Jag är även mycket förtjust i kakor och godis, men det har jag lättare att klara mig utän än med colan.

 

Tror att alla dessa tankar betyder att jag börjar bli redo att köra igång med bantningen snart.

Jag undrar hur många såna här flaskor jag dricker på ett år ?

För att inte tala om hur mycket pengar som gått åt till något så onyttigt.

 

Av rosatjejen - 5 april 2011 19:24

Dagens middag blev varmkorv med bröd, när Lilla O fick välja. Fast jag måste erkänna att jag tycker att det är ganska gott någon gång ibland. Dock är det ju inte särskilt nyttigt för mig som behöver gå ner i vikt.

Ställde mig på vågen nu ikväll, visserligen med kläderna på men ändå gahhhhh 72 kg visade den på.

Känner att det börjar bli akut snart om jag ska kunna visa mig i bikini i sommar.

Av rosatjejen - 5 april 2011 11:25

Ser att det är dags att göra rent i akvariet igen, och det är ju lika bra att passa på att göra det nu när jag ändå är hemma och inte har något bättre för mig.

Det är ju inte  så jobbigt när man väl kommit igång, lite slabbigt bara med allt vatten som ska bäras mellan kök och vardagsrum.

Förutom att det är lite tråkigt att göra rent akvariet, så tycker jag att det mycket roligare och trevligare att ha  än vad jag trodde.

Det är vackert och rogivande att titta på och det är något levande.

Vi har inte så många fiskar i jag vet inte vad det är för sorts fiskar vi har men det är 3 oranga, 3 svarta och så är det 10 neontetror. Vi har även en mal i akvariet som fått  det smickrande namnet Ove Sundberg :-)

 

Nä nu är det dags att omvandla tanken till handling......

Av rosatjejen - 5 april 2011 09:58

Har sovit dåligt inatt, har vaknat till flera gånger och sen haft svårt att somna om igen.

När den lilla O kom in i sovrummet imorse och väckte mig trodde jag att klockan var ca 6,30, men den var nästan 9 !

 Så det var bara att masa sig upp ur sängen trots att hela kroppen skrek av trötthet.

Lilla O har bara 38,2 i feber idag, så det går åt rätt håll, hon verkar dessutom betydligt piggare än vad hon var igår.

Jag hoppas att hon blir feberfri imorgon så att jag kan jobba igen på torsdag.

Min lilla sjukling   

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards