Alla inlägg den 3 april 2011

Av rosatjejen - 3 april 2011 10:54

Det blir inget kalas här hemma idag.

Min yngsta dotter som lider av kraftig barnmigrän, och har haft känningar av den nästan varje dag denna vecka.

Dessa migrän anfall brukar dess utom bli värre om hon haft mycket omkring sig.

Så med tanke på att hon ska på barnkalas idag efter lunch, och sen skulle vi haft kalas här hemma direkt när hon kommer hem, så har vi ställt in kalaset här hemma i eftermiddag.

För 2 kalas med stim och stök blir  lätt lite för mycket för henne och då brukar migränen komma som ett brev på posten.

 

 

Av rosatjejen - 3 april 2011 00:31

En mycket lyckad kväll blev det, både för oss vuxna, undomarna och de mindre barnen.

Vi åt fondue, som är utmärkt att äta när man är många, och dessutom vill sitta länge och både äta och prata vid middagsbordet.

När vi äntligen ätit klart så spelade vi lite kort, det gör vi nästan alltid när vi träffas. Jag gillar egentligen inte att spela kort, men texas holdem och plump är ro,igt, dessutom vann jag på plump.

Vid midnatt så var barnen trötta och gästernas yngsta hade somnat i soffan, så dom fick låna vår gamla sulky att dra hem henne i.

Nu är det sängen som gäller , för imorgon ska vi ha födelsedags fika för mig, eftersom vi inte hann med det den dan jag fyllde, så imorgon blir det fullt hus igen med alla mina egna barn, min mamma och de två äldsta döttrarnas killar.

 

Sov så gott 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards