Alla inlägg den 2 april 2011

Av rosatjejen - 2 april 2011 16:26

Vi har fått finbesök, det är min föredetta mans hund Tippex som är här, till Lilla O´s lycka.

Hon är helt galen i Tippex, dom är dessutom jämngamla , så han har ju funnits med i hela hennes liv. Dessutom är han nog den trevligaste och snällaste hund jag nånsin träffat (jag som egentligen inte tycker om hundar, är rädd för dom)

Jag önskar ibland att hon kunde få en egen hund eller katt. men det är inte så lämpligt eftersom jag är allergisk mot pälsdjur, så vi får nöja oss med att låna ibland.

 

Nu är det snart dags att börja med maten, vi får gäster på middag ikväll, så jag ska förbereda köttfondue till 8 personer, det är mao  mycket kött som ska tärnas och bacon som ska rullas, har dessutom blandat ihop en massa olika dippsåser som vi ska ha till köttet.

 

 

Av rosatjejen - 2 april 2011 15:33

Idag tänker jag lite extra på min pappa, som skulle fyllt 73 år idag. Fastän det är snart 5 år sedan han lämnade oss, så känns det fortfarande lika ofattbart att han inte finns mer och att jag aldrig mer kommer att få träffa honom och höra hans röst igen (förutom på film förstås)

Det är sådana här dagar som jag önskar att man hade haft en grav eller minneslund att gå till, både för min och mina barns skull. Pappa hade en önskan att strös i havet, och så blev det, jag och min bror strödde själva ut hans aska en bit utanför Landsort i Stockholms södra skärgård, en fin men kall november dag 2006.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards