Alla inlägg den 1 mars 2011

Av rosatjejen - 1 mars 2011 20:51

Har haft en riktigt bra och mysig dag hemma idag med lilla O, trots att hon haft migrän till och från hela dagen.

Vi har bakat kärleksmums och havrerutor med nougat täcke. Det är nog första gången på flera år som jag bakat dessa godingar, för goda är dom.

Dumt att baka en massa gott när man ska banta, men när hon vill baka trots att hon är så dålig, då gör man det bara och hoppas att hon smakar av det goda.

Imorse vägde jag precis som igår 70,9 kg, så det går ju i alla fall inte åt fel håll dvs, upp.

 

Blir hemma med lilla O imorgon också, men i morgon kväll blir hon hämtad för att tillbringa några sköna dagar med två av stora syrrorna ute i skärgården hos min ex-man som hon kallar för min pappa M.. (han är alltså inte pappa till lilla O, men till mina tre äldsta döttrar E, F och M ) Hon är så lyckligt lottad som har så många människor i sin närhet som bryr sig om henne och som hon känner sig trygg med även om hon inte är riktigt kry.

Hon lider som sagt av barn migrän, en mycket kraftig sådan, som ställer till det en hel del för oss alla i familjen. Hon brukar ha i snitt 2 anfall i veckan av varierande styrka.

 

Nu ska jag nog ta mig en kärleksmums, men bara en    

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards