Alla inlägg den 28 februari 2011

Av rosatjejen - 28 februari 2011 15:24

Det här med att man bara ska väga sig en gång i veckan är inget för mig.

Vi är alla olika och för mig fungerar det bäst att väga sig var eller varannan dag.

 

Jag vägde mig alltså denna morgon också, och det visade sig att jag hade gått ner 0,4 kg sen igår ( jag vet att det säkert bara är vätska, men jag blir glad ändå )

 

Igår började jag dagen med nutrilett till frukost och mellanmål , men sen spårade jag ur och åt en massa kakor. När jag hade ätit upp dessa kakor, så hade det ju varit lätt att tänka att nu är ju bantningen förstörd för idag och då kan jag ju lika bra fortsätta smälla i mig en massa onyttigheter. Nu gjorde jag som tur var inte så, utan ångrade mig direkt och forsatte som jag tänkt, med Keso, några matskedar taco kryddad köttfärs och till det knäckebröd ( Ryvita)

 

Nu hoppas jag att jag klarar att stå emot sötsuget bättre idag, men det är inte lätt.

 

Vikt idag 70,9 kg      -0,4 sen igår

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards