Alla inlägg den 26 januari 2011

Av rosatjejen - 26 januari 2011 19:58

Gaahhhh !!!!

Lilla O har feber och ont i halsen, fasen också jag har inte tid med det nu.

Är det inte typiskt att man ska få sjukt barn så här 2 dagar innan semestern.

  Alltså får jag stanna hemma med henne. Ja ja det är inget att göra åt bara gilla läget och se glad ut, hon kan ju inte rå för att hon blir sjuk, men tråkigt är det.

 

 

Min lilla sjukling, bilden är från i julas när hon fått sin första alldeles egna dator, det viktigaste för henne var att den skulle vara rosa, det är mammas flicka det :-)  


Av rosatjejen - 26 januari 2011 17:39

Idag har jag bantat med hjälp av nutrilett i en månad, och det har ju gått helt okey med tanke på en hel del fusk också.

Tyvärr så var jag lite sen imorse så jag hann inte väga mig, men jag vet ju att jag gått ner drygt 5 kg, så jag är ganska nöjd.

Både igår och idag har jag ätit vanlig mat och det har gått bra, har tänkt på att ta små portioner och inte äta det där lilla extra bara för att det är så gott.

Har även börjat använda min stegräknare igen och den sätter jag på mig direkt när jag vaknar och har den sedan på ända tills jag går och lägger mig.

Jag tänker fortsätta med nutrilett till frukost och mellanmål och på helgerna blir det nog till lunch också.

Imorgon måste jag gå upp lite tidigare så jag hinner väga mig innan det är dags att ge sig iväg.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards