Alla inlägg den 20 januari 2011

Av rosatjejen - 20 januari 2011 19:28

Jag tror jag blir tokig snart    

 

Min 16 åring, som går första året i gymnasiet får inte ledigt från skolan när vi ska åka på semester, och det kläcker hennes mentor/klassföreståndare ur sig först nu, när det är en knapp vecka tills vi ska åka.

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, mer än att jag imorgon får maila mentorn och begära en förklaring till varför han nekar, när alla andra ämneslärare hon har tycker att hon kan få ledigt.

 

Vet inte riktigt vad jag ska göra om han fortsätter neka henne ledigt.

Man kan ju bli galen för mindre.

Av rosatjejen - 20 januari 2011 18:01

Lilla och jag blev ensamma till middagen idag.

Jag drack nutrilett och hon åt pannkakor med nutella.

Snacka om varandras motsatser.

 

Självklart brukar hon inte få sötsaker till middag, men nån gång ibland dör hon inte av.

Av rosatjejen - 20 januari 2011 11:21

Nu har jag fått en riktig kickstart på bantningen. -5 kg på bara några veckor är riktigt bra, och jag är mycket nöjd.

Mitt problem nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska fortsätta att gå ner i vikt när jag slutar med enbart nutrilett.

Har tänkt att fortsätta att byta ut vissa mål, som frukost och eventuella mellanmål med nutrilett, men resterande måltider måste jag börja äta vanlig lagad mat igen, men jag är rädd för att jag kommer att sluta att gå ner, eller ännu värre kanske gå upp igen.

 

Ett av mina problem är ju att jag äter för stora portioner bara för att det är så gott. Jag är ju dessutom mycket svag för sötsaker i alla dess former.

Någon som har några bra ideér om hur jag ska fortsätta ?

Av rosatjejen - 20 januari 2011 09:36

Jag har gått upp 0,1 sen igår, men det är helt okey, med tanke på hur mycket jag ändå gått ner de senaste dagarna.

 

Idag ska jag nog köra en sista dag med enbart nutrilett, för imorgon är det fredag och då vill jag nog unna mig något gott att äta framåt kvällen tillsammans med familjen.

 

 

67,1     +0,1 sen igår          totalt -5 kg   på 24 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards