Alla inlägg den 9 januari 2011

Av rosatjejen - 9 januari 2011 21:07

En bra dag blev det, trots alla frestelser på leklandet i form av kakor, bullar, läckra smörgåsar, glass mm...

Har bara druckit nutrilett och vatten, förutom till middagen då jag, idag igen, åt kokt blomkål och 2 lövbiffar.

Sammanlagt så har det idag blivit 775 kcal, vilket ju är strålande   

 

Nu hoppas jag att vågen är snäll imorgon, tyvärr så funkar jag så att ett enda ynka hekto upp eller ner påverkar mitt humör otroligt mycket.

Av rosatjejen - 9 januari 2011 11:31

Vaknade kl, 10 med ett ryck av olust, varför får jag alltid en olust känsla när jag sover så länge ?

 

Idag blir det fullfart, ska möta min bror och hans barn på ett lekland på eftermiddagen, så att de små kusinerna får leka lite och springa av sig lite av sin överskottsenergi.

Egentligen tycker jag inte om alla dessa lekland, utan brukar undvika att vistas där. Ljudvolymen brukar vara fruktansvärd och man nästan ser hur bacillerna flyger i luften, men just nu finns det inte så mycket annat att hitta på när det bara är slaskigt och blött ute. Dessutom bor min bror ca 7 mil från oss, så då är det bra när man kan ses på halva vägen.

 

Gårdagens frosseri visar ännu inget på vågen.

 

 

69,3 kg     +/- 0  sen igår      totalt - 2,8 kg på 13 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards