Alla inlägg den 1 januari 2011

Av rosatjejen - 1 januari 2011 22:40

Idag har jag levt på nutrilett och sallad igen, det har gått mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra med tanke på gårdagskväkkens fusk med vanlig mat.

Äldsta dottern kom hem och hälsade på idag, så hon och lilltjejen ville ha pizza (tror att Stora var en aning bakis idag) jag slog på stort med en sallad. Jag måste säga att vår lokala pizza butik gör otroligt goda sallader.

Kvällen har tillbringats i soffan, de andra har ätit en massa godis och chips och druckit läsk, själv har jag druckit vatten, och det känns helt okey faktiskt, inte ens colan frestar mig.

 

Nu har Stora åkt hem till sig igen och Lilla har gått och lagt sig, själv sitter jag här och försöker ladda upp lite nya bildar på facebook och det är så seeegt, så jag ger snart upp.

Imorgon är min sista lediga dag för den här gången, men det känns rätt okey att börja jobba igen, det är ju dessutom bara fyra dagars vecka, så det blir ju lite av en mjukstart, dessutom jobbar jag bara fyra veckor och sen ska jag ha en vecka semester igen.

 Nu hoppas jag att dagens mödor med maten har gett något litet resultat på vågen imorgon.

Godnatt  

Av rosatjejen - 1 januari 2011 10:58

Vi hade en mysig kväll här hemma.

Till förätt blev det grillad haloumi på salladsbädd och till varmrätt åt vi helstekt fläskfilé med potatisgratäng, till efterätt blev det lite glass med choklad och apelsin pinne.

2 glas champagne blev det också

 

Jag hade nog trott att jag skulle ha gått upp några hekto när jag vägde mig idag, men så var inte fallet jag står kvar på 70,5 precis som igår och i förrgår, det känner jag mig mer än nöjd med.

 

Nu är det nya friska tag som gäller. Sov länge idag, så jag har just avslutat min frukost som bestod av en Nutrilett choklad shake.

 

 

 

Vikt idag 70,5 kg   +/- 0  sedan igår    totalt -1,6 på 5dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards