Alla inlägg under december 2010

Av rosatjejen - 14 december 2010 17:56

Min lilla önskar sig kläder till sin docka Lisa i julklapp. Nu är det som så att eftersom lilla själv är för tidigt född och bara vägde 2 kg och var 43 cm lång när hon föddes, så har vi en hel kartong med prematur kläder i förrådet. Problemet är bara att hon önskar sig en vinteroverall till Lisa och det var det enda som inte fanns i prematur storlekar när vi fick lilla. Jag undrar därför om det är någon som vet var man kan få tag i en overall i stl,40 cl till en docka ?

Av rosatjejen - 14 december 2010 16:05

Finns det någon juligare doft än blandningen av hyacint, pepparkaka och apelsin ?

De här dofterna triggar igång en massa varma barndoms  minnen hos mig.

Jag köpte 3 blå hyacinter idag som jag gjorde en lite grupp av i min fina hjärtformade kruka, så nu väntar jag bara på att dom ska slå ut så jag får den där riktiga juldoften här hemma.

Av rosatjejen - 14 december 2010 13:30

Vinterkräksjukan har fått grepp om min lilla, hon har spytt och spytt i ett helt dygn och är helt slut. Nu får hon behålla det lilla hon får i sig, men hon har ingen energi alls.

Nu hoppas jag att ingen annan här hemma blivit smittad, peppar, pepper så brukar vi inte smitta varann ........

 

Bantningen går sisådär, inte så lätt så här 10 dagar innan jul då godsakerna börjar ramla in, det ena godare än det andra, igår fick jag bl,a en hel låda med fina oljor och kryddor och en massa andra delikatesser.

 

Av rosatjejen - 11 december 2010 21:58

Jag finns kvar här, har bara haft lite annat för mig så det har inte funnits någon kraft kvar till bloggande.

Bantningen har också legat på sparlåga, men nu är jag här igen och nu ska iallafall några kilon bort innan solsemestern i slutet på Januari.

Jag köpte en jättefin klänning i somras och den ska jag bara komma i innan vi åker, det vore även bra om jag kom i alla andra sommarkläder som jag köpte i våras när jag hade gått ner nästan 9 kg, som jag nu gått upp igen    

 

Nu väger jag 70,3 kg och jag hoppas på att gå ner åtminstone 4 kg innan vi åker. Jag är medveten om att det kan bli mycket jobbigt med tanke på jul och nyårshelgen, men jag ska försöka att tänka på vad jag stoppar i mig och inte vräka i mig en massa onödiga kalorier.

 

 

 

Vikt 70,3 kg

 

  

 Lite nyttigare lördagsmys

 

 

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards