Alla inlägg under oktober 2010

Av rosatjejen - 15 oktober 2010 14:35

Ytterligare en vab dag har gått, man hinner fundera en hel del då.

Nu ska jag ta en paus i både tänkandet och vabbandet och ge mig ut på stan. Först middag på nån mysig restaurang och sen titta på Ladies night i globen. 

 

Av rosatjejen - 14 oktober 2010 21:44

Här händer inte så mycket just nu. Är hemma med min lilla som är sjuk, inget jätte allvarligt, men tillräckligt för att hon inte orkar eller bör gå till skolan. Idag har vi mest bara legat i soffan tillsammans, hon har tittat på film och jag har slösurfat på datan.

Det har inte blivit mycket banta av heller, vet inte vad det är med mig just nu. Jag som alltid brukar vara så envis och fokuserad. Har ju iofs känt mig lite deppig hela den här hösten och det är inte roligt vill jag lova.

Har lite smått börjat fundera på om jag kanske skulle ta och resa bort nånstan helt själv och bara få vara ifred och fundera på hur jag egentligen vill ha det med allt som händer runt omkring mig. Tycker att det skulle vara rätt skönt att få  umgås med bara mig själv och tystnaden några dagar, ingen data , tv eller mobil som stör.

Det är ju bara det att jag varken har tid eller råd att resa just nu. Fast iofs behöver man ju inte resa iväg långt, bara jag får vara själv.

Ja ja det lär ju inte bli av, men man kan ju alltid få önska.

 

Vågen får vila ett tag nu.

Av rosatjejen - 12 oktober 2010 19:30

Snacka om ombytta roller, var och mätte och vägde den yngsta efter jobbet idag. När jag står där och tittar på när sköterskan väger henne kommer jag på mig själv med att verkligen hoppas att hon gått upp i vikt, lite komiskt med tanke på att jag imorse ställde mig på vågen och hoppades att jag gått ner lite.

 

Hon vägde 19,5 kg och var 116 cm.

Jag vägde 69,1 kg och är 165 cm

Av rosatjejen - 12 oktober 2010 07:57

En bra morgon, då vågen visar 69,1 kg, det är ner 0,8 sen igår, visserligen är det nog mest vätska som försvunnit, men jag är glad ändå.

 

 

 

 

 

69,1 kg

Av rosatjejen - 11 oktober 2010 15:53

Hittills har dagen varit bra. Jag har ätit en bit kokt fisk och grönsaker till lunch, övriga mål har jag enbart druckit nutrilett.

 

Nu ska jag snart ge mig iväg till södersjukhuset för den årliga mammografin (jag hoppas att det inte gör lika ont som förra gången), det är bra när man kan få kvällstider där och slippa ta ledigt från jobbet.

Tänk att livet kan kännas så mycket bättre när solen skiner   

Av rosatjejen - 11 oktober 2010 07:58

Måndag igen och dags att ge sig iväg till jobbet. Idag har vi bara 2 grader ute, så jag får pälsa på mig ordentligt för att inte frysa på cykeln.

 

Har precis vägt mig och vågen visade 69,8 kg, skit trist, men inte helt oväntat.

Nu blir det en nutrilett shake till frukost, så hoppas jag att denna dag blir bättre än gårdagen.

 

 

 

69,8 kg    

Av rosatjejen - 10 oktober 2010 17:37

Vad jobbigt det är att tycka synd om sig själv, när ingen annan förstår varför   

Av rosatjejen - 10 oktober 2010 14:57

Nu är det riktigt jäkla jobbigt. Känner mig hungrig hela tiden och är ständigt sugen på en massa onyttigt. Jag faller för minsta frestelse och vet inte hur jag ska ta mig ur detta.

Jag vill ju inte vara tjock, mår jätte dåligt när jag känner hur kläderna skaver mot kroppen, och ändå kan jag inte låta bli att stoppa i mig en massa så jag blir ännu tjockare.

Vet inte hur jag ska göra för att komma igång igen. Jag känner mig så svag och ynklig som inte klarar detta.

Hur tusan ska jag göra för att få tillbaka styrkan och motivationen ?

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards