Alla inlägg under september 2010

Av rosatjejen - 10 september 2010 23:26

Hoppade över vågen idag igen, vågar helt enkelt inte väga mig, känns som om jag har gått upp minst 2 kg på 2dagar.

På måndag börjar jag jobba igen och på tisdag tror jag att jag ska sluta med pencilinet, men sen är det banta som gäller igen, Nutrilett och grönsaker blir det då, och förstås massor av vatten.

Ikväll har vi ätit sushi framför tv´n, vi tittade på de tre sista avsnitten av Solsidan, den är ju hysteriskt rolig. Det blev några godisbitar ur lilltjejens påse också, men det tror jag att vi tar och glömmer bort nu.

Äta har sin tid och banta har sin :-)

Av rosatjejen - 9 september 2010 08:36

Idag hoppade jag över vägningen, känns rätt skönt faktiskt.

Jag får väl se hur många dagar jag klarar av utan att väga mig.

Jag börjar känna mig lite bättre nu, så nästa vecka hoppas jag komma igång med lite träning igen.

Av rosatjejen - 8 september 2010 21:41

Vet inte vad det är för fel på mig. Antingen är jag stenhård och bantar och unnar mig då ingenting, men går förstås ner i vikt. När jag bestämmer mig för att inte banta, då har jag inga spärrar alls, utan äter allt jag blir sugen på och går snabbt upp igen.

Jag undrar om jag nånsin kommer att gå ner dom här 8 kilona, eller om jag alltid kommer typ halvägs och sen ger upp.

 

Nu har jag ju inte gett upp, men blivit tvungen att göra ett uppehåll pga, sjukdom, men det betyder ju inte att man måste gå bananas i godisskåpet som jag gjort ikväll.

Av rosatjejen - 8 september 2010 10:11

Nu har jag bestämt mig för att lägga bantningen för den här veckan, det blir för tungt att hålla på med när jag inte är frisk. Tror att jag behöver äta för att ta igen mig så länge jag knaprar pencillin.

Jag får se om jag kommer att väga mig ändå.

Av rosatjejen - 8 september 2010 09:12

Jaha ja, det här var ju inte så bra, upp 0,3 sen igår. Jag får nog acceptera att det inte går att blanda nutrilett och lchf. Nu måste jag fundera ut nån ny strategi, för ner i vikt måste jag.

 

 

66,4 kg,   +0,3 sen igår,  totalt ner 2,0 kg på 17 dagar

Av rosatjejen - 7 september 2010 21:25

Har på tok för mycket tid över när jag är hemma och sjuk. Det är inte så bra att bara ligga och vila när man har lungiflammation, så det blir mycket tid halvsittandes i soffan med datorn i knät.

Ikväll har jag surfat runt lite på olika "bantnings sidor" och läst på lite, det mesta är bara en massa skit snack, men det finns bra information också. Det jag kommit fram till är att så som jag gör nu, varvar nutrilett med lchf verkar vara helt galet därför att nutrilett innehåller både kolhydrater och fruktsocker. Jag tänker dock fortsätta att blanda dessa dieter ett par dagar till och sen är det vågen som får avgöra hur jag ska fortsätta sen.

Det är nog lite så också att olika dieter funkar inte exakt lika på alla.

 

Av rosatjejen - 7 september 2010 19:11

Till middag blev det Mozzarella inlindad i serranoskinka, supergott.

Vet inte riktigt om jag tror att det kommer att fungera att blanda nutrilett bantning med lchf, men det visar sig om ett par dagar. Det allra viktigaste är ju att jag får må bra och inte gå upp i vikt nu när jag går på pencillin.

Jag saknar att röra på mig, men så fort krafterna återvänder ska jag börja träna igen, och jag hoppas att det inte tar alltför lång tid tills dess.

 

 

Av rosatjejen - 7 september 2010 14:36

Det är inte så lätt att hitta på lämplig mat att äta om man ska försöka följa lchf eller gi tänket.

Jag drack nutrilett till frukost och till lunch åt jag wallenbergare, nu ska jag ta en nutrilett till mellanmål och sen får jag se vad det blir till middag.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards