Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av rosatjejen - 1 augusti 2010 22:46

Idag när jag städade kom en kompis förbi och ville låna våran våg, och det fick hon så klart. Hon tänker köra igång igen med bantning och nutrilett redan nästa vecka och undrade om jag skulle hänga med, lite sugen blev jag allt att börja lite tidigare än vad jag tänkt, men sen när jag tänkte efter lite så NEJ, det känns inte rätt att börja så snart, känner mig helt enkelt inte redo ännu, så det får bli som jag planerat vid skolstarten tror det är 23/8 eller däromkring.

Av rosatjejen - 1 augusti 2010 20:00

Jag hann ett badrum till, men det var på håret att jag hann, hamnade i köket flera gånger och fick verkligen skärpa mig för att bara städa på ett ställe i taget, jag undrar om det bara är jag som är så här splittrad när jag städar eller om det är vanligt ?

 I morgon blir det nog inte så mycket städa av, vi får främmande på eftermiddagen och dessa gäster brukar stanna länge. Annars vore det skönt att beta av alla rum i lägenheten innan jag börjar jobba.

Just det ja, kom just på att vi får hund besök i morgon också och han ska sova över här till på tisdag, ska bli så mysigt.

 

Av rosatjejen - 1 augusti 2010 14:47

Städar så svetten lackar

Tänk att det blir så här varenda jäkla sommar, att i slutet av semestern ser det ut som om någon släppt en bomb här hemma och dessutom är det så smutsigt att man fastnar med fötterna i golvet och händerna på diverse mindre trevliga ställen, det är dessutom så dammigt att jag och och trean borde dö i varsit astma anfall.

Nu försöker jag i vilket fall som helst att städa undan lite och tänk att jag aldrig kan ta ett rum i taget utan går från rum till rum och plockar vilket gör att man inte ser något resultat. Därför bestämde jag i dag att jag skulle ta ett rum i taget och börja med stora badrummet där vi också har tvättstuga och det har tagit nästan hela dagen. Varför då ?  Jo för att jag hela tiden kommer på mig själv med att vara och plocka och torka överllt utom i stora badrummet, men nu äntligen är det klart så nu ska jag börja med lilla badrummet, får se om det blir klart idag.......

Av rosatjejen - 1 augusti 2010 11:36

Är hemma igen efter en fantastisk vecka i de svenska fjällen. De senaste veckorna har jag ätit allt jag velat och inte haft en tanke på vikten (jo förresten lite kanske)

Vägde mig i morse för första gången på nästan 2 veckor och gissa om jag var nervös, jag hade gissat att vikten kanske gått upp till 66 kg, men icke, JAG VÄGER 65,5 Kg vilket jag känner mig rätt nöjd med, om man tänker på att jag ätit och druckit massa onyttigheter.

Nu har jag bara en semester vecka kvar och sen börjar allvaret igen med jobb, hämtning och lämning av barn, det stora livspusslet helt enkelt. Det behövs en hel del logistik i det här hemmet för att få det att fungera med jobb, skolor, lämning och hämtning av lilla.

Jag har också bestämt mig för att när skolorna börjar här då ska jag sätta igång med träning och bantning igen, vet inte riktigt vilken metod jag ska använda mig av, men det lutar år några veckor med nutrilett och sedan GI eller LCHF, får se vad det blir, har ju några veckor till på mig att fundera ut vad som känns bäst..

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards