Alla inlägg under juni 2010

Av rosatjejen - 14 juni 2010 20:12

Idag 62,9 kg. (startvikt 11/4 var 71 kg)

Helt okey efter helgens frosseri i både mat och godis. Idag har jag däremot levt på nutrilett alla måltider utom lunchen.

Av rosatjejen - 13 juni 2010 16:18

Oj, vad tiden går fort nu.

Nu är alla avslutningar och fester och picnicar och allt vad det varit över för den här gången.

Bantningen har fått stå lite på sparlåga den här veckan och särskilt helgen som varit.

Jag kan känna att jag nog behöver ett brejk i den här dieten nu, har hållt på i 2 månader och nu känns det som väldigt länge och dessutom är jag så otroligt trött inte bara mentalt utan även fysiskt, har nog aldrig sovit så mycket som jag gjort senaste veckan.

Nu har jag bestämt att jag ska fortsätta till dag 75 som planerat. Därefter kommer jag faktiskt att fortsätta med nutrilett till frukost, mellanmål och ibland även till lunch, det känns som att det passar mig som handen i handsken då jag annars gärna hoppar över frukost och mellanmål.

Jag har pendlat rätt mycket i vikt denna vecka och idag ligger den tyvärr på 63 kg igen, det innebär att jag bara gått ner 8 kg på dessa månader, men jag tänker fortsätta kämpa även om jag ibland måste göra det i motvind.

Av rosatjejen - 9 juni 2010 08:19

Nu går det åt rätthåll igen, idag väger jag 62,4 kg och det betyder att jag nu gått ner 8,6 kg    

 

Nu har jag bara drygt 2 veckor kvar av den här dieten och jag vet redan nu att jag inte kommer att nå mitt slutmål på 57 kg, men jag hoppas att jag ska lyckas nå mitt andra delmål som är 61 kg, resterande 4kg får jag ta efter semestern.

Jag kommer att äta försiktigt hela sommaren och fortsätta att byta ut vissa måltider mot nutrilett, men inte lika mycket som nu.

Två undantag dock, och det är när jag kommer att vara bortrest, då kommer jag inte att banta. Vi kommer att vara en vecka i Tunisien och drygt en vecka uppe i fjällen och då kommer jag att lämna nutrilettet hemma.

Av rosatjejen - 8 juni 2010 19:03

Nu blev det riktigt jobbigt. Barnen äter popcorn och det doftar så gott i hela huset och jag vill också ha.......... Det är vid sådana här tillfällen man måste ha en vilja av stål för nu hjälper det inte med någon löjlig grönsaks stav, det är ju popcorn jag vill ha.

Jag kämpar tappert vidare med trösten att på torsdag blir det restaurangbesök och då ska jag unna mig något riktigt gott, något mycket godare än flottiga popcorn.

Av rosatjejen - 8 juni 2010 16:13

Idag vägde jag 62,9 kg. Med tanke på vad jag åt i helgen så tycker jag att det är helt okey.

Det är ganska mycket som händer just nu med fyra barn så är det en del att göra nu innan skolorna slutar, och framför allt så är det väldigt mycket fester, picnicar, fika m.m.....  och då är det betydligt svårare att hålla sig till enbart Nutrilett, men jag gör så gott jag kan och än så länge har det funkat bra.

Jag känner att jag har hållt på lite för länge nu och då är det lätt att motivationen tryter lite, dessutom är det lätt att ge upp när vågen inte visar lika mycket ner som i början, men jag är bestämd jag tänker inte ge upp ännu, vill så gärna gå ner några kilo till innan semestern.

Av rosatjejen - 6 juni 2010 09:26

Ojojoj....Vet inte vad som tog åt mig igår, hade bestämt att jag fick äta vad jag ville,men måttligt.

Jag gick fullkomligt bananas i godis skåpet, det blev ostbågar, popcorn, cocosboll, glass och dessutom drack jag Trocadero. Mitt kalori intag blev igår drygt 2000 kcal, jag brukar nu när jag bantar få i mig mellan 700-900 kcal.

Vågade knappt ställa mig på vågen idag, men det gjorde jag och den visad på 62,5 idag också   

 

Jag har märkt att jag lättare blir sugen på onyttigheter när jag slarvar med måltiderna. När jag dricker Nutrilett var tredje timma så hinner jag aldrig bli riktigt hungrig eller sugen på något, så idag är det vat tredje timma som gäller och sallad och en mager köttbit till middag.

Nu väntar solstolen på mig.

Av rosatjejen - 5 juni 2010 09:04

Nu börjar jag att närma mig slutet av den här dieten, bara 19 dagar kvar. Jag inser att jag omöjligt kommer att nå mitt mål på 57 kg, men hoppas att jag åtminstone lyckas komma ner till mitt andra delmål på 61 kg, resterande 4kg får jag ta tag i efter semestern, i augusti.

 

Idag visade vågen 62,5 och det känns bra  med tanke på att jag åt mycket grillat kött och sallad till middag igår.

 

Av rosatjejen - 4 juni 2010 06:23

62,9 kg väger jag idag, det är ju en liten båttring sedan igår.

I kväll ska vi grilla flintastek till middag och till det tänker jag äta sallad, men hoppa över såsen.

Vilket underbart väder vi fått här i Stockholm, om det håller i sig till imorgon så blir det nog en tur till något bad.

Nu ska jag snart cykla till jobbet, har världens bästa jobb den här årstiden eftersom jag kan jobba utomhus om jag vill.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards