Alla inlägg under maj 2010

Av rosatjejen - 8 maj 2010 12:16

Ska snart i väg och lämna lilltjejen på kalas, själv ska jag träna på gymmet medans hon är där, det gäller att passa på när tillfälle ges till träning.  

När lilltjejen har kalasat klart funderar jag att ta en tur till Ikea. Vi behöver fixa till lite i vårt stora badrum och tvättstuga, skulle behöva nån smart hylla och en bänk med förvaringssystem så att jag kan få lite mer ordning på all tvätt. Nackdelen med att åka till Ikea är att man ju alltid kommer hem med en massa saker som man inte alls visste att man behövde innan, vi får väl se hur det blir idag.

Har inte vägt mig idag, blev så besviken igår, så jag tänkte vänta ett par dagar, vet ju att man inte ska väga sig varje dag, men det är så svårt att låta bli.

Av rosatjejen - 7 maj 2010 19:36

Usch, vad tråkigt det är med fredagsmys när man bantar. När övriga familjen sitter och myser i soffan med chips, ostbågar eller popcorn och läsk, så sitter jag här med min vattenflaska, det är då man måste stålsätta sig och träna sin karaktär. Ett litet tips när man blir för sugen är att skära en Nutrilett bars i små små bitar och njuta av, den som smakar toffiee är faktiskt riktigt god.

Av rosatjejen - 7 maj 2010 17:41

Var nog lite för snabb att belöna mig, för idag hade jag gått upp 0,2 till 65,4 :-(   .

Får skärpa mig nu i helgen och köra enbart med Nutrilett och träna som en tok. Får väl låta bli att använda dom nya skorna tills vågen visar 65,0.

Förresten vem är det som har stängt av värmen ute ?  det är ju skitkallt igen, jag vill ha sol och värme nu.

Nu ska jag betala in anmälningsavgiften för sommarens fjällresa, i år blir det bara jag och den lilla som åker, men det kan vara skönt det också. Dom stora barnen börjar bli för stora för att följa med på semester, dom vill bara följa med på utlandsresor nu för tiden.

Av rosatjejen - 6 maj 2010 19:35

Nu har jag belönat mig själv :-)

Tog med mig den lilla till stan på eftermiddagen och gick och tittade i varenda skoaffär i hela stan (kändes i alla fall så). Skulle köpa mig ett par snygga sandaler men dom jag tittat på innan var så stora i storlekarna så dom kunde jag inte ha. Köpte istället ett par super snygga pumps och ett par vita tygskor.

Nästa belöning blir när jag kommit ner till delmål nr 2 som är 61kg, jag hoppas att det blir snart, men mitt kontokort vill nog att det ska komma in en lön till innan det är dags :-)

Nu ska jag betala sommarens solresa för mig och barnen, i år ska vi våga oss utanför Europa, till norra Afrika ska vi, det ser jag fram emot.

Av rosatjejen - 6 maj 2010 08:50

Yes, idag visade vågen på 65,4 :-)  det betyder att jag gått ner ytterligare 0,4 kg.

I snitt har jag gått ner 0,2 kg om dagen sedan jag började med Nutrilett, Jag hoppas att det fortsätter så ett tag till.  Jag vill så gärna nå min målvikt på 58kg innan semestern och det är bara 6 veckor kvar till den.

Av rosatjejen - 5 maj 2010 21:36

Har inte vägt mig idag och inte tränat heller.

Jag provade däremot att steka en bit kyckling filé och skära i lagom bitar som jag sen blandade ner i Nutriletts kycklingsoppa, det blev faktiskt riktigt gott, har ju bestämt mig för att äta lite proteiner till ett mål om dagen och kycklingfilé är ju magert och bra. Förövrigt så har jag bara druckit chokladshakes hela dagen, närmare bestämt 4 stycken och drygt 2 liter vatten.

Imorgon blir det både vägning och träning.

Av rosatjejen - 4 maj 2010 19:38

Jag är så grymt shopping sugen nu när jag gått ner i vikt. Vill köpa massor av snygga sommarkläder, men jag vill ju gå ner ca 8kg till och då känns det ju lite onödigt att köpa en massa kläder som jag kanske inte kan ha om en månad.

Skor kan jag ju köpa i alla fall, för fötterna lär ju inte krympa, det får dom inte förresten för då måste jag börja handla barnskor och hur kul är det.

Så på fredag är det jag som åker in till stan efter jobbet och shoppar loss på lite snygga sommar skor och möjligen några bikinis för dom är ju rätt töjbara.

Av rosatjejen - 4 maj 2010 18:12

I morse var det nära att jag ringde mig sjuk, är ännu snorigare idag, men jag tog mig samman och gick upp och när jag vägde mig så kändes allt plötsligt toppen. Jag hade gått ner 0,4 kg sedan igår, så nu har jag gått ner 5,2 kg på drygt 3veckor.

Det var trots allt lite tungt att jobba idag, känns som om den här förkylningen aldrig kommer att gå över. Dessutom undrade jag vart den utlovade solen hade tagit vägen imorse, det var ju jätte kallt och ruggigt när jag cyklade till jobbet.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards