Alla inlägg under maj 2010

Av rosatjejen - 17 maj 2010 10:42

Nu får jag ta och skärpa till mig, har unnat mig allt för mycket onyttigheter i helgen. Vågen visade på 64,7 idag och det är upp 0,4 sedan i lördags. Nu måste jag skärpa till mig om jag ska hinna nå mitt slutmål på 57 kg innan semestern, har ju bara 6 veckor kvar till dess och det innebär att jag måste gå ner drygt 1,3 kg i veckan.

Jag vet att det kommer att bli tufft men jag har gett mig fasen på att fixa det. Om det är någon som har några goda råd och tips så är jag tacksam för alla förslag.

Av rosatjejen - 16 maj 2010 09:42

Jippie !  igår visade vågen på 64,3 och jag blev så glad att jag fortfarande går ner, inte i samma rasande takt som i början men ändock ner.

Har bestämt mig för att inte väga mig på ett par dagar nu för det blir så hattigt om man väger sig varje dag.

Igår blev det bara Nutrilett till frukost,  resten av dagen blev det  bara en massa skräpmat. Vi var borta på utflykt hela dagen och jag kände att jag inte orkade släpa omkring på en massa Nutrilett och grönsaker, så nu får jag köra lite extra strikt med bara det i några dagar igen.

Nu väntar jag på barnvakt så att jag får sticka ner till gymmet och bränna bort lite av det jag åt igår.

När jag kommer hem så hoppas jag att molnen spruckit upp så att jag kan få sola mina vita ben, vill börja använd kjol snart och då vill jag inte blända folk jag möter.

Av rosatjejen - 14 maj 2010 19:51

Idag har jag skärpt till mig och druckit Nutrilett var tredje timma och däremellan vanligt vatten. Till middag har jag ätit en skaldjurssallad med ytterst lite dressing.

Någon träning har det däremot inte blivit, bara en promenad i rask takt med lilltjejen som cyklade bredvid mig. Jag hoppas att jag ska lyckas gå ner lite till om jag håller mig till enbart Nutrilett och något magert till middag.

Av rosatjejen - 14 maj 2010 09:47

Inget roligt alls :-(   Vågen visade 65,0 idag, alltså upp 0,3 på 2dagar.  Jag som tränade så hårt igår och dessutom var ute på 2 promenader. Känner mig svullen särskilt fingrarna är extra svullna idag, så det är säkert därför vågen pekat uppåt.

Åt Nutrilett hela dagen igår och till middag åt jag wokade grönsaker och fläskfilé. När jag tänker efter så har jag nog ätit ganska mycket salt de senaste dagarna och det binder ju vätska.  Idag ska ja försöka mig på enbart Nutrilett igen möjligen bara lite kokta grönsaker om jag blir hungrig.

 

Jag har sett att det är några stycken om dagen som faktiskt går in här och läser min blogg, jag skulle bli jätte glad om ni ville lämna en kommentar eller kanske har lite goda råd att ge mig, för det behöver jag nu när det går lite trögare ska ni veta.

Av rosatjejen - 13 maj 2010 14:12

Oj, vad mycket frestelser jag blev utsatt för i går kväll. Hade alla de tre yngsta barnen hemma och dom satt och mös med chips och dip, godisbilar och sist men inte minst coca-cola som är det godaste jag vet, innan jag började banta så drack jag i snitt 1,5 liter om dagen.

Jag bestämde mig för att äta något gott, så jag tog mig tid att tänka ut vad jag verkligen var sugen på om jag nu skulle "synda". ostbågar det ville jag ha men det hade vi inte hemma så jag fick gå till affären och handla, det är ca 1 km till närmsta affär så då fick jag ju lite extra motion också :-) Jag vräkte nu inte i mig en hel påse utan knappt halva, det var gott men inte så gott som jag trott att jag skulle tycka, till detta dracka jag vatten.

Hoppade över vägningen i morse och gick direkt till gymmet och körde ett styrkepass, jag hoppas att det förbrände alla ostbågar. Idag blir det bara Nutrilett var tredje timma och något riktigt magert till middag.

Av rosatjejen - 12 maj 2010 14:45

Vilken härlig dag, solen skiner och jag hade gått ner ytterligare 0,3kg när jag vägde mig. Det verkar vara så med mig plötsligt står vikten stilla i flera dagar för att sen rasa ner i ett par dagar osv.....

Nu är jag nere på 64,7 kg det är minus 6,3 kg sedan jag började för en månad sedan.

Nu ser jag fram emot fyra lediga dagar.

Av rosatjejen - 11 maj 2010 13:34

Idag är livet skönt och roligt igen. Igår var en alldelles förskräcklig dag.

Det började redan på morgonen med att den jävla vågen fortfarande visade 65,4 allså +/- 0  igen, sen fortsatte dagen i samma stil med kaos på jobbet, bråk med barnen och allmänt kaos med allt jag tog mig för.

Men i morse visade vågen på 65,0. jippie äntligen har jag mitt första delmål med minus 6kg :-)  och dessutom så skiner solen, så idag är jag glad.

Nästa delmål jag satt upp för mig är 61kg, dvs, ner 4kg till och sen är det bara ytterligare 4kg kvar till mitt slutmål på 57kg.

Jag dricker fortfarande Nutrilett 5ggr/dag + ett litet magert mål mat om dagen, utesluter dock alla kolhydrater.

Av rosatjejen - 9 maj 2010 21:26

Vågen står kvar på 65,4 även idag :-)  trots träning och ett Ikea besök som tog på krafterna igår.

Idag har jag städat kök, hall, vardagsrum och 2 badrum. Jag har även satt upp lite nya saker jag köpte igår, så jag tyckte inte att jag behövde gå till gymmet idag, har dessutom varit ute och promenerat i en timma i rask takt.

Idag har jag enbart druckit Nutrilett shakes och ätit en halv burk minikeso. Troligen är det så att min kropp har börjat vänja sig vid den här dieten nu och det är därför jag inte går ner lika fort längre, men jag tänker härda ut ett tag till.

Imorgon kommer min näst yngsta hem, då ska jag be henne visa mig hur man lägger in bilder via bluetothen i datorn, så jag kan lägga in lite bilder här.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards