Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Så där ja, nu är jag på banan igen :-)

Av rosatjejen - 29 maj 2010 12:53

Så där ja, nu har vindarna vänt och det går åt rätt håll.

I dag visade vågen 63,5 och det är jag jätte nöjd med eftersom jag fortfarande har mens och känner mig lite svullen.

 

Tack Ingrid för din kommentar, det känns roligt att du tycker att min bantning är intressant. Jag ska försöka att följa ditt råd att ligga strax under 800 kcal/dag. Senste veckorna har det legat på mellan 700 och 900 kcal, lite beroende på vad jag ätit utöver de 5 nutrilett mål jag ser till att få i mig varje dag.

 

Angående träning har jag nog varit lite otydlig. Jag styrketränar på gymmet minst 2ggr/vecka. Jag går eller cyklar till mitt jobb 5dagar/vecka det är ca 8km tur och retur. Utöver det så har jag ett mycket rörligt jobb där man går mycket, brukar få ihop ca,11 000 steg bara på jobbet.

Till Nathalie.

Det här med vikt och längd och bmi, tycker jag att man ska ta med en nypa salt. Jag har ett helt normalt bmi, men ser ändå småmullig ut, detta på grund av att jag är finlemmad, alltså jag har mycket tunn benstomme.

Jag väger nu 63,5 och är ca,165cm.

Jag tror inte att jag ska kunna gå ner 7kg på 4veckor, men önska kan man ju alltid :-)  Jag hoppas däremot att jag att jag ligger runt 60kg när det är dags att flyga till varmare breddgrader.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosatjejen - 30 augusti 2023 23:17

Jag har haft den bästa och finaste sommaren på många år tillsammans med mina underbara barn och deras familjer. Måendet har också varit ovanligt bra. Den här hösten är första gången på 28år som jag inte har något skolbarn, känns skönt. Nu är jag d...

Av rosatjejen - 16 augusti 2022 15:31


Värmebölja med hög luftfuktighet är ett litet helsike när man har dålig lungkapacitet. Idag har vi ca 30grader och nästan 70% luftfuktighet för 5e dagen och det är ju jobbigt för alla men extrajobbigt för mig. Nu när elen varit så dyr så har jag in...

Av rosatjejen - 12 augusti 2022 15:06

Har ju glömt att lägga in bilder här från det fina bröllopet mellan min dotter Filippa och hennes Kricke. Dom gifte sig hos barnens pappa ute i Stockholms skärgård Lilla Otto var brudnäbb . . Och jag lyckades få alla mina barn på samma foto, d...

Av rosatjejen - 11 augusti 2022 23:19

Vi åkte några dagar till Orsa och njöt av den fina naturen. Celeste var på sitt allra soligaste humör. O var jätteförkyld när vi åkte ( ej covid tog test innan) så hon var lite dålig första dagen där, men sen piggade hon på sig och orkade med all...

Av rosatjejen - 19 juni 2022 14:36

Nu är det yngsta dotterns allra sista somarlovnågonsin, känns lite vemodigt och hon själv tycker det är lite läskigt. Samtidigt så är hon glad att det bara är ett skolår kvar och sen studenten. I pingsthelgen tog min brorson studenten Och det var s...

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards