Alla inlägg den 21 maj 2010

Av rosatjejen - 21 maj 2010 21:43

Blev ingen promenad heller.

Istället kom min fina tränings och bantar kompis hit och fikade och våra små lekte snällt med varandra ute i det fina kvällsvädret.

Får köra hårt imorgon istället. Har planerat att börja riva ner tapeter i hallen och börja med underarbetet imorgon med god hjälp av min bussiga kompis "S".  Blir det allt för varmt och soligt så skjuter jag kanske upp det till kvällen, men jag behöver verkligen komma igång med renoveringen av hallen, orkar inte se eländet längre.

Nu ska jag smörja in mig med aleovera gel i ansiktet, så att den här röda färgen lägger sig till imorgon, vill ju inte gå omkring och se ut som ett stopp lyse i ansiktet.

Av rosatjejen - 21 maj 2010 18:02

Vilken underbart härlig dag det varit.

Jag passade på att lägga mig i solstolen en stund, glömde bort att solen är stark, så nu ser jag ut som en nykokt kräfta, trots att jag redan hade lite färg sedan innan.

 Än så länge så har jag klarat mig  på Nutrilett hela dagen, förutom lite bulgur och köttfärsröra till lunch. Blir jag för hungrig ikväll så får jag ta en bar, tycker att dom är ganska goda faktiskt ( den som smakar karamell/tooffi)  det är inte att rekomendera att hälla i sig en shake innan man går och lägger sig för då måste man garanterat upp och kissa på natten och det vill jag undvika.

 Dom stora barnen är inte hemma, så det har inte blivit någon träning idag, men tänkte höra med en granne om hon har lust att titta till den lilla en stund, så jag åtminstone kommer ut på en rask promenad. Hoppas hoppas hoppas att det går.

Av rosatjejen - 21 maj 2010 09:23

Vilken härlig morgon. Vågen visade på 63,9 kg idag också, men det är inget att deppa över, får nog räkna med att det står still några dagar nu när mensen är på gång, man brukar ju samla på sig lite extra vätska i kroppen då.

Jag provade att koka bulgur igår, det var inte någon direkt höjdare men med lite mager köttfärssås var det helt okey. Förövrigt så åt jag nutrilett resten  av måltiderna.

Min äldsta dotter, även kallad "Hoppsan" var här och hälsade på oss igår. Hon hjälpte mig med min ena dator som var lite sjuk, pga, dåligt immunförsvar hade den åkt på några olika virus, men Hoppsan gav den lite hjärt lung räddning så nu funkar den igen.

Hoppsan sov kvar här, det är så mysigt att hon vill göra det ibland trots att hon är vuxen nu och flyttat hemifrån för länge sen.

Nu ska jag gå ut och sätta mig på min nystädade balkong och njuta av alla fina blommor i den strålande solen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards