Alla inlägg den 18 maj 2010

Av rosatjejen - 18 maj 2010 21:31

Vilken otroligt härlig dag vi haft idag. Har skött mig ganska bra idag.

 

Frukost           Nutrilett choklad shake

mellanmål 1  samma som frukost

Lunch             4 msk mini keso och 4 skivor 

                        kokt skinka

mellanmål 2  Choklad shake

Middag          Skaldjurssallad med ytte pytte

                        lite dressing och en skiva grovt

                        bröd med färskost

Kvällsmål      Choklad shake

 

 

Detta sammantaget blir ca 900 kcal. Jag har även gått ca 10 000 steg och varit ute på en cykeltur.

Ska bli mycket spännande att se vad vågen visar imorgon, har lite dåligt samvete för den där smörgåsen jag åt, men där vi var och åt middag har dom världens godaste hembakta bröd så jag kunde bara inte låta bli, det var första gången på 5 veckor som jag åt en smörgås och gott var det.

Av rosatjejen - 18 maj 2010 09:21

Nu börjar det kännas riktigt jobbigt och segt med den här dieten.

Gått ner 0,2 kg sedan igår, det betyder att jag nu väger 64,5.

Det är först nu som det börjar kännas riktigt jobbigt, vikten går ju neråt men den hoppar lite fram och tillbaka  och nu börjar jag bli mer och mer sugen på vanlig mat och även andra godsaker. Jag har alltid hört att det är dom sista kilona som är svårast att gå ner, men det måste ju vara en mental grej, kroppen har ju ingen aning om hur mycket jag vill gå ner. Har bestämt mig för att om jag fortfarande är lika sugen på vanlig mat på lördag så ska jag unna mig en riktig middag då, inget överflöd men ändock vanlig mat.

Igår var jag på gymmet och körde mest styrka, så idag blir det en powerwalk i det vackra vädret.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards