Alla inlägg den 1 maj 2010

Av rosatjejen - 1 maj 2010 20:52

Vad är det med folk egentligen, så fort det går bra för nån annan så börjar den svenska avunsjukan visa sig i sin fulaste form.

När jag berättade att jag skulle prova Nutrilett som en sista utväg att gå ner i vikt, så var det vissa som direkt sa att det kommer aldrig att funka och det är inget bra alls, du kommer inte att gå ner mer än max ett kilo, jag hade ju som sagt redan bestämt mig och körde på. Nu börjar man ju se på mig att det gett resultat och istället för att säga, oj vad roligt att det funkar för dig, så får man höra att, vänta bara så fort du börjar äta vanlig mat igen så kommer du gå upp allt igen. Jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte kan glädjas åt andras framgång, om det sedan går åt helvete so what, man försökte i alla fall

Och gissa vilka olyckskorpar som kraxar högst, jo det är dom som är feta och för lata för att göra något åt det.

 

 

Av rosatjejen - 1 maj 2010 14:47

Det här är vad jag äter under en dag.

Frukost,       en nutrilett choklad shake

Mellanmål,  en nutrilett choklad shake

Lunch,        en tallrik med lite grönsaker + en choklad shake en stund senare

Mellanmål,  en nutrilett chollad shake

Middag,       Nutrilett kycklingsoppa med lite kokt blomkål eller broccoli

Kvållsmat,   En bar eller en choklad shake, beroende på om jag har tränat

                     eller inte.

 

Utöver allt detta så dricker jag minst 2liter vatten om dagen.

 

Det blir ett kalori intag på ca,700 kcal/ dygn

Av rosatjejen - 1 maj 2010 10:02

Nutrilett funkar ju riktigt bra, i alla fall på mig :-)

Vågen visade på 66,6 kg i morse, ner 4,4 sedan jag började med den här dieten. Nu försöker jag lite sakta att smyga in lite riktig mat också, har ätit grönsaker till lunch den här veckan och igår var det grillpremiär här hemma, så då blev det en liten köttbit till salladen.

Träningen har det varit lite si och så med den här veckan, har visserligen cyklat till jobbet varje dag ( ca 3,5 km ), men bara varit på gymmet en gång sedan i söndags. Har helt enkelt haft lite för mycket att göra och då är det träningen som får stå tillbaka.

Än finns det hopp om att hinna gå ner till 60kg innan semestern.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards